De eerste dagen - Reisverslag uit Figline Valdarno, Italië van Mandy Peeters - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Figline Valdarno, Italië van Mandy Peeters - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Mandy

04 Mei 2014 | Italië, Figline Valdarno

Ciao tutti,

Hier is die dan, mijn eerste verslag vanuit Italie!
Afgelopen woensdag ben ik aangekomen op de camping. Met het vliegtuig vanuit Eindhoven naar Pisa, met de shuttlebus van Pisa naar het treinstation van Florence en daarna met de trein van Florence naar Figline Valdarno waar een van mijn collega's mij opstond te wachten om mij mee te nemen naar de camping en ons appartementje. Het appartementje, die deel ik met 3 andere meisjes. Het heeft 2 slaapkamers, een keuken en een badkamer mèt een wasmachine, waar veel mensen hier op de camping jaloers op zijn heb ik al gemerkt. Het weer is net zoals in nl, niet te warm maar ook niet koud. Ik kwam aan op de camping rond 18:00 uur, daarna bij Jenna en Mirka gegeten en s avonds nog even naar beneden naar de bar gegaan om kennis te maken met alle mensen.
Donderdagochtend mocht ik meteen aan de gang, van 9 tot 12 gewerkt, beetje gekeken hoe alles in zijn gang ging en hoe het gaat, daarna had ik pauze tot 3 en hoefde ik van 3 tot 6 te werken, ook niet erg veel gedaan, want alles gaat hier op zijn Italiaans. Tranquillo.. Niks aan veranderen dacht ik zo, vind het prima. Haha. Hard werken heb ik tot nu toe niet meegemaakt. s Avonds na het werk een pizza in t restaurant gegeten en daarna weer naar de bar.
Vrijdag had ik weer hetzelfde rooster alleen hoefde ik maar van 9 tot 12 en van 4 tot 6 te werken. Prima dacht ik zo... Toen voor het eerst gekookt, ik dacht dat het een ramp ging worden, door de weinige kookervaring, maar ik moet zeggen, de spaghetti al tonno was overheerlijk!
Zaterdag was echt niet leuk, regen, regen, en ja, nog meer regen, de hele ochtend kei harde regen. Maar ach, eh, ik ben niet van suiker dus ik kan dat wel aan. s Middags had ik weer pauze tot 3 en was de vaste prik om even naar beneden te lopen en te gaan Skypen. Daarna weer van 3 tot 6 gewerkt. En weer lekkere spaghetti gemaakt en s avonds weer naar de bar gegaan.
Vandaag zou het lekkerder weer worden, het is niet koud maar loop nog steeds in mijn fleece trui van Vacansoleil rond. Weer een heerlijk rooster, van 9 tot 12 en van 3 tot 6. En wat een straf, morgen zelfs vrij!

De werkzaamheden, tja, tot nu toe nog niet erg veel, mensen helpen met klachten, zoals een lampje vervangen enzo, daarnaast kijken of mensen hun mobile home netjes achterlaten als ze willen vertrekken, beetje in t golfkarretje rond crossen en met mensen een praatje maken.

De zon, uhm ja... Daar wil ik het zelf niet over hebben.. Die is ver te zoeken, zo nu en dan issie er heel eventjes, maar om nou te zeggen dat er de hele dag zon is, nee dat (nog) niet helaas..

Arrivederci!

  • 04 Mei 2014 - 10:47

    Kim:

    hoi mandy,
    fijn om te horen dat het goed gaat daar. zal je verslagen elke keer lezen. leuk om zo bij te houden hoe het met je gaat. Frankrijk is het weer inderdaad niet beter. maar de zomer is nog lang.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Figline Valdarno

La bella vita

Stage

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2014

3 maanden...

23 Mei 2014

Italie tot nu toe

04 Mei 2014

De eerste dagen
Mandy

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 5656

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 20 September 2015

Werken in Italie

30 April 2014 - 01 Oktober 2014

La bella vita

Landen bezocht: