3 maanden... - Reisverslag uit Figline Valdarno, Italië van Mandy Peeters - WaarBenJij.nu 3 maanden... - Reisverslag uit Figline Valdarno, Italië van Mandy Peeters - WaarBenJij.nu

3 maanden...

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 Juli 2014 | Italië, Figline Valdarno

Hoi allemaal,

Na een lange tijd eindelijk weer een verslag.. Waar moet ik beginnen? Dat is een goeie. De afgelopen maand druk bezig geweest met werken en heb 3 weken lang een Italiaanse cursus gevolgd. Dan had ik 's ochtends van 9:00 uur tot 13:00 uur Italiaanse les en dan kon ik van 14:00 uur tot 20:30/21:00 uur weer werken en dan dit 4 dagen per week. Druk, druk, druk. Maar wel fijn die cursus, veel van geleerd!

Ook kwam mijn leraar een dagje op bezoek, kijken hoe het ging hier en hoe mijn stagebegeleider over me dacht en of ik het wel leuk vond enzo. Gezellig dagje gehad en 's avonds wezen uiteten.
En toen was het opeens al 14 juli, de dag dat papa, mama en mijn zusje aankwamen. Jippie! Wat was ik blij, die week van te voren eigenlijk al wel, kreeg vaak de vraag waarom ik zo vrolijk was die 3 dagen van te voren. En dan die 14 juli, ik moest werken van 7:30 uur tot 14:30 uur, daarna snel wat spulletjes over verhuist naar de mobile home waar ze in zouden verblijven en toen zag ik ineens een groene opel, ik dacht nah, heb nog geen berichtje gehad dat ze er bijna waren, maar toen keek ik nog een keer en zag ik ineens een meisje met lang blond haar uitstappen die wel erg op mijn zusje leek. JA! Dat is ze, dat is mijn zusje, en daar mijn mama, ooh en papa! Wat was ik blij dat ik ze zag... Mee uitgepakt, ik helemaal blij want ze hadden een hele tas vol met Nederlandse lekkernijen meegenomen: Stroopwafels, heksenkaas, smeerkaas, pindakaas, Lays paprika chipjes, autodrop, andere snoepjes, chilisaus en nog veel meer, mmm! 's Avonds lekker wezen uiteten bij het restaurant hier op de camping en daarna lekker met zijn allen een thee gedronken op onze veranda en gaan slapen. De volgende dag was mama jarig. 's Ochtends naar de markt geweest en de hoognodige boodschapjes gedaan en daarna moest ik werken tot 21:00 uur. En toen stond mijn eten al klaar toen ik afgewerkt was, frietjes met stoofvlees. Oeeeeeeh. Dat was lekker! Woensdag en donderdag was ik vrij. Woensdag zijn we naar Volterra gegaan en daarna nog eventjes gezwommen en toen wezen uiteten bij Il Bandito. Jammie! Heerlijk gegeten daar! Donderdag was het vroeg dag, 5:30 uur de wekker, we gingen naar Romeeeeeee! Woehoe! Maar wat was het vroeg, pfoe.. Heerlijk in de bus geslapen, tegen mama aan, oh wat voelde ik me toch even een klein kindje, mama's kindje.. Toen waren we in Rome, wauw, wat was het mooi, en jeeeetje wat was het warm. Pff.. Eerst een tour door Rome gehad met de bus en een gids, daarna met diezelfde gids nog een klein rondje gelopen, van het Pantheon naar de Trevi fontein (die in de steigers stonden, zuchttt...) tot aan de Spaanse trappen die òòk in de steigers stond. Maar wat was het mooi.. Toen hadden we tijd om zelf rond te lopen, zijn we met de metro naar het Vaticaan geweest en daar wat gekeken en rond gelopen en toen terug gegaan naar de bus. Toen we om 17:00 uur in de bus zaten begon het toch hard te regenen, wauwie. Toen waren we rond 20:30 uur terug op de camping en hebben we een grote family pizza gegeten en lekker gaan slapen. Vrijdags dagje gewerkt van 10:00 uur tot 16:00 uur en weer aan het zwembad gehangen. Zaterdag ochtend ook gewerkt en weer naar het zwembad gedaan. Zondag was ik weer vrij en hebben we een lekker zondags ontbijtje gehad zoals we thuis altijd hebben en daarna ook weer het laatste dagje doorgebracht aan het zwembad. Vanmorgen de ochtend nog samen doorgebracht en toen afscheid genomen, dat was zwaar.. Zie ze pas weer in oktober. Maar wat was deze week leuk. Even zonder Skype, even een echte knuffel. Nu mag ik weer werken tot 16:00 uur en daarna weet ik nog niet wat ik ga doen. Vandaag even een beetje bijkomen van alles.
Maar wat ben ik blij met deze mensen & collega's om me heen, zo fijn dat ze er nu zijn voor me, toppers, stuk voor stuk.

Het weer was de week voordat papa en mama hier waren slecht, regenachtig en bewolkt. Af en toe een zonnetje, vorige week toen ze er waren was het wel echt heerlijk weer, geen regen gehad en vanaf vandaag weer regenachtig.. Ben in Nederland soms... Haha

Verder weet ik eigenlijk niet zoveel meer, nog maar een goeie 2 maanden en dan mag ik alweer terug naar Nederland. Pff ik wil eigenlijk niet, ik ben hier thuis... Heb hier mijn spulletjes (op me bedje na dan) Maar ach, dan weer op naar een volgend avontuur in Nederland!

Ciao ciao xxx

  • 21 Juli 2014 - 16:01

    Team Vacansoleil:

    Hoi Mandy,

    Wat leuk om jouw ervaringen zo te lezen in Bella Italia! Geniet flink van de laatste 2 maanden! Groetjes uit Eindhoven

  • 30 Juli 2014 - 10:42

    Annette Peeters:

    Ohhhh wat was het toch een fijne week! Eindelijk je weer te kunnen knuffelen vasthouden en weer te zien. En wat ben ik een trotse moeder om je te zien werken met zoveel plezier en trots laat je ons zien wat je allemaal doet op je werk en wat voor leuke lieve collega's je om je heen hebt. Ga vooral zo door! xxx

  • 31 Juli 2014 - 07:52

    René Megens:

    Hoi Mandy, heel leuk om je ervaringen en belevenissen zo te kunnen lezen. Wij hadden van papa en mama al gehoord hoe de week samen met jou was geweest. Nog ruim twee maanden meid en dan zit je stage er op. Voordat je het weet is het 2 oktober en dan is het arrivederci Figline Valdarno en ciao Best. XXX René

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Figline Valdarno

La bella vita

Stage

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2014

3 maanden...

23 Mei 2014

Italie tot nu toe

04 Mei 2014

De eerste dagen
Mandy

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 738
Totaal aantal bezoekers 5650

Voorgaande reizen:

20 April 2015 - 20 September 2015

Werken in Italie

30 April 2014 - 01 Oktober 2014

La bella vita

Landen bezocht: